Spektrum Rožnovska

Děti si vyzkoušely školu nanečisto

Prvňáčci prozradili svým mladším kamarádům, jak se čte podle metody Sfumato či počítá podle profesora Hejného. Samozřejmě se také malovalo, zpívalo a hrály se hry.

Předškoláci z Mateřské školy 5. května usedli v úterý 29. listopadu do lavic Základní školy Pod Skalkou. Chtěli si totiž vyzkoušet, co je čeká, až příští rok v září nastoupí do první třídy.

„Děti se moc těšily. Když byli žáci u nás v mateřince, ukázali nám aktovky, pouzdra, učebnice i pracovní pomůcky. A předvedli také, co se už se stihli naučit. A dnes si naši předškoláci vyzkoušeli, jak to chodí ve škole,“ vysvětlila učitelka Lucie Zapletalová.

V 1. A se tak dopoledne zpívalo, malovalo, děti si hrály s písmenky a zkoušeli, jak jim půjdou počty.

Cílem návštěvy bylo seznámit budoucí prvňáčky s prostředím školy, odhalit u nich případné problémy, zajistit jejich nápravu a podpořit tak bezproblémové začlenění do školní výuky. Vše probíhalo nenásilnou a hravou formou, aby si děti na školu zvykly a v září do ní nastoupily s úsměvem a beze strachu.

„Předvedli jsme předškoláčkům, jak u nás probíhá výuka. Podskalka je báječná a zajímavá a my bychom byli rádi, kdyby se k nám přišli podívat také rodiče,“ řekla učitelka Pavla Vašenková s tím, že celkem se ve škole na sklonku listopadu vystřídalo na sto děti z rožnovských mateřinek.

Číst se žáci na Podskalce učí splývavě, tedy metodou Sfumato, díky níž se naučí číst i dyslektické děti.  Při této metodě se zabrání dvojitému čtení, kdy dítě musí napřed nechat zaznít slabiky, teprve pak je složí do slova a následně pochopí jeho smysl.

Pro matematiku škola využívá metodu Hejného. Na rozdíl od tradiční výuky standardních úloh je nová metoda zaměřena na budování sítě mentálních matematických schémat, která si každý žák tvoří řešením vhodných úkolů a diskusí se spolužáky.

To všechno si mohli předškoláci zábavnou formou vyzkoušet. Takže když nadešel čas, nechtělo se jim odejít.

„Do školy se těším. Nejvíce na to, až budu doma dělat úkoly. Mám sestru, která chodí do třetí třídy, takže vím, jak to bude. Mamka mi dala na hraní kabelku, která vypadá jako aktovka, mám i pouzdro a sešity a hraju si tak na školu. Ale lepší bude, až do ní budu chodit doopravdy,“ přiblížil Adam Pobořil.

Verunka Strakošová už umí počítat do stovky a trochu číst. „Přála bych si aktovku, aby měla nějaký obrázek. Pod stromečkem ji ale ještě mít nebudu, dostanu ji až příští rok,“ vylíčila dívka.

Základní škola Pod Skalkou letos oslavila padesátiny. „Realizujeme úspěšné projekty na podporu čtenářské a jazykové gramotnosti a na podporu technického vzdělávání. Žákům také nově nabízíme snídaně ve školní jídelně. Získali jsme titul Škola spolupracující s Mensou ČR, a to díky naší snaze podporovat nadané děti. Dále realizujeme řadu aktivit k udržení prestižních titulů Ekoškola a Fairtradová škola,“ popsala ředitelka Kristina Kubečková.

více

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button