společnost

Lidé debatovali o dopravě v centru Rožnova

Eliminovat dopravní kolize a zácpy, snížit počet aut projíždějících centrem a zklidnit náměstí. Takové zadání dostala ke zpracování společnost Udimo, zabývající se silničním a městským inženýrstvím. Vypracovala pět variant řešení. Ta společně s vedením radnice představila ve středu 20. září veřejnosti.

„Chtěli jsme prověřit různé možnosti toho, jak organizovat dopravu v centru města. A to proto, že zaznamenáváme protichůdné požadavky různých skupin obyvatel, ať už od podnikatelů nebo rezidentů. Nechali jsme si proto zpracovat matematický model různých variant, abychom věděli, co to které řešení udělá s dopravou, jestli poroste nebo klesne,“ řekl městský architekt Jan Horký.

Nejradikálnější varianta zamezuje průjezd centrem, uzavření ulic Palackého, Nerudovy a zavření přístupu z náměstí Míru. Vstup na Masarykovo náměstí a výstup by byl jen ulicemi Sokolská a Bayerova. Intenzita dopravy by tak činila 1,5 až 2 tisíce aut za 24 hodin.

Další model zamezuje provozu v ulicích Palackého a Nerudova, přístup do centra je přes náměstí Míru a z ulice Sokolské a Bayerovy. Maximální modelové zatížení by pak činilo 1,5 až 2 tisíce vozidel.

Třetí varianta zabraňuje vstupu do centra z ulice Nerudovy a z náměstí Míru, průjezd je zachován přes centrum v trase Sokolská, Bayerova, Masarykovo náměstí a Palackého. Vstup do centra je z ulice Bayerova/Sokolská. Omezeně pak z ulice Na Zahradách. Doprava v místě by se tak vyšplhala na 1,1 až 2,6 tisíc aut za 24 hodin.

Další model zapojuje Nádražní do křižovatky ulic Videčská a Pionýrů. Vjezd na Masarykovo náměstí je z ulice Nerudovy, z náměstí Míru a z ulic Sokolská a Bayerova, omezeně pak Na Zahradách. Množství aut by kolidovalo mezi 1,6 až 2,9 tisíci.

Poslední návrh pak zobousměrňuje Palackého ulici a uzavírá Nerudovu. Vstup do centra je z ulic Palackého, náměstí Míru, Bayerova/Sokolská. Maximální modelové zatížení: 1,6 a 2,2 tisíc aut za 24 hodin.

Veřejného projednání se účastnily desítky lidí, kteří chtěli další varianty. Nejčastěji Rožnované volali po zjednosměrnění ulice Palackého pro vjezd s tím, že a výjezd by byl veden přes jednosměrnou Nádražní ulici, v níž by se parkovalo. „Nemyslím si, že potřebujeme mít obousměrné ulice. To by totálně zablokovalo dopravu. Pokud chceme dostat lidi na náměstí, tak bychom měli udělat jednosměrné ulice. Problém je v tom, že lidé nemají kde zastavit. Pokud nenajdeme místo, kde by mohli nechat auto, můžeme zprůjezdňovat a zavírat, co chceme, ale ty lidi tam nedostaneme,“ řekl jeden z účastníků debaty.

Lidé také volali po parkovacím domu a kruhovém objezdu ulic Videčská, Pionýrů a Nádražní, který by zvýšil bezpečnost dopravy, což je důležité už kvůli tomu, že je v blízkosti mateřinka i škola.

„Máme vyhotoveny jen ty varianty, které jsme představili. Pokud je poptávka po dalších, můžeme je doplnit,“ podotkl Pavel Roháč ze společnosti Udimo.

 

 

 

více

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button