Elektronickou evidenci podání na stavebním úřadu nabízí nově na svém webu Rožnov pod Radhoštěm. V rámci informování a poskytování služeb veřejnosti jde už o desátou elektronizaci.
V České republice jde o ojedinělou službu. „Určena je široké veřejnosti a především stavebníkům, kteří vstoupili do řízení s naším stavebním úřadem. Kdokoliv se může na našich stránkách podívat na průběh a stav, jakým pokračují jednotlivá podání. Kdy byly přijaty žádosti, v jaké jsou fázi zpracování i který referent s nimi pracuje. Tato transparentní služba je určena široké veřejnosti s tím, že jdeme i výrazně nad rámec zákona ve věci povinného zveřejňování,“ popsal starosta Radim Holiš.
„Věřím, že se občané naučí tuto službu používat a budou využívat jednotlivé zpracované přehledy. Pro pracovníky odboru výstavby se jedná o drobnou práci, kterou se zveřejňováním mají, ale pro lidi ve městě to určitě svůj smysl a velký efekt má,“ doplnil starosta Holiš s tím, že jedním z výstupů tohoto zveřejňování je také ukončení dohad mezi stavebníkem a projektantem o tom, zda příslušná žádost byla podána a jak je vyřizována.
Kromě elektronické evidence podání žádostí na stavební úřad, mohou lidé využít také e-UtilityReport pro hromadné vytvoření žádostí o vyjádření k existenci inženýrských sítí, rezervační systém k vyřízení dokladů, odběr novinek z webu města, či mobilní aplikaci In City a aplikaci Lepší místo, díky kterým občané upozorňují radnici na nepořádek či nedostatky ve svém okolí. „Kromě toho mohou lidé sledovat facebook města, oficiální webové stránky a kabelovou televizi, v níž radnice aktuálně informuje o novinkách v takzvaném běžícím řádku. A s jakýmkoli dotazem se může veřejnost na úředníky obrátit prostřednictvím formuláře pro dotazy, který naleznou v hlavní nabídce na webu města,“ přiblížila Jitka Porubová z rožnovské radnice.