společnost

Rožnovská radnice chce robotizaci veřejné správy

Potřebujete si vyměnit propadlé doklady nebo potřebujete vyřešit úřední záležitosti na odboru životního prostředí nebo třeba na stavebním úřadu? Pak pro vás radnice připravila novinku – můžete se objednat na konkrétní čas. Brzy by na radnici měl navíc začít fungovat platební terminál.

V současnosti se lze v Rožnově objednat přes oficiální webové stránky města — www.roznov.cz — na konkrétní čas na odbor dopravy, životního prostředí, stavební úřad, úřad územního plánování a oddělení správních činností. „Jsem rád, že se nám v rámci zkvalitňování služeb podařilo tento objednávkový systém na plno rozjet. Pokud se ptáte, co nás k tomu vedlo, tak hlavně jsme chtěli všem ušetřit čas, protože ten je drahý a máme ho málo. Díky časové rezervaci se tak všichni vyhneme nepříjemnému dlouhému čekání ve frontách. Stačí se dopředu přes internet objednat a nic víc nemusíte řešit. Těm méně počítačově zdatným pak nabízíme možnost objednávání přes telefonní čísla městského úřadu, prostě si zavolají konkrétnímu úředníkovi, s nímž věc potřebují řešit, a  ten jim čas v systému zarezervuje,“ vysvětlil místostarosta Rožnova Jan Kučera (Nezávislí Rožnováci, na snímku) a pokračoval: „Kromě toho musím zmínit ještě jednu plánovanou novinku. Je jí pořízení platebního terminálu do budovy městského úřadu na Letenskou ulici. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, tak tímto odstartujeme robotizaci veřejné správy, protože lidé již nebudou muset platit poplatky na pokladně města úředníkům, ale vše si vyřídí sami – člověka nahradí stroj.“ (r)

*********

K rezervačnímu systému na rožnovské radnici jsme vyzpovídali Evu Kolářovou (na fotce níže) – vedoucí odboru řízení lidských zdrojů, kvality a  správní agendy.

Eva Kolářová

Jak se objednávkový systém osvědčil a chystá se ještě jeho vylepšení?
„Objednávkový systém je v provozu od listopadu v budově na ulici Letenská a od ledna i v hlavní budově. Občané ho plně využívají a  dosavadní zkušenosti s provozem jsou dobré.“

Jaké výhody tato novinka přináší?
„Jednoznačně úsporu času pro občana. Objedná se na přesný termín, který mu vyhovuje, a má jistotu, že v tu dobu se mu bude příslušný úředník plně věnovat. Výhoda je ale i na straně zaměstnanců městského úřadu, protože si mohou lépe plánovat práci a  poskytovat lepší služby. Obsluha objednávkového systému je jednoduchá. Termín lze zarezervovat na webu, nebo v mobilní aplikaci. Pokud by si občan nevěděl rady, může kdykoliv zavolat, úředník ho objedná a nahlásí mu PIN, datum a čas objednání. PIN pak naťuká v hale úřadu do tiskárny podobně jako na poště.“

Je lepší využít objednávkový systém, nebo přijít bez rezervace?
„Přednost mají vždy objednaní klienti. Systém je nastaven tak, že existuje rezerva termínu pro řešení naléhavých situací. Například při ztrátě občanského průkazu by občan neměl s návštěvou úřadu otálet, aby jeho průkaz totožnosti nebyl zneužit.“

Chystají se ještě nějaká vylepšení?
„Ano. V dubnu provedeme důkladné vyhodnocení dosavadního provozu, včetně analýzy dat a  zpracujeme připomínky a náměty občanů. Systém potom upravíme tak, aby sloužil ještě efektivněji. V průběhu roku bude spuštěn objednávkový systém i v budově Stefania na odborech živnostenském a sociálním. Hodně si také slibujeme od nových webových stránek města, které se připravují. Na novém webu by měl být objednávkový systém přehlednější a  měl by lépe vypadat.“ (r)

více

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button